سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 92 فروردین 18 , ساعت 10:43 عصر

رها فان | بررسی محصولات جدیدی که شرکت اپل ممکن ارائه کند

سال ها پیش اپل با ارایه آی پاد ها دنیای موسیقی را متحول کرد، بعد از آن نوبت به آیفون و انقلاب در دنیای تلفن های هوشمند رسید و سپس آی پد تبلتی بود که سبب شد روحی تازه در بازار تبلت ها دمیده شود. به گونه ای که این روزها صحبت از مرگ کامپیوترهای شخصی و جایگزین شدن تبلت ها به جای آنها است.

 

اما طی دو سال گذشته شاهد ارایه یک محصول متحول کننده جدید از اپل نبوده ایم و این سوال بزرگ وجود دارد که این شرکت در حال اختراع چه محصول جدیدی است و می خواهد کدام بازار را متحول کند؟

البته می دانیم که محصولات قبلی این اپل هم «اختراع» این شرکت نبوده اند. اما اپل توانسته مدل جدیدی از یک اختراع موجود در بازار، ارایه کند که یک انقلاب به حساب می آمده و کل بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

تا چند ماه پیش صحبت از تلویزیون اپل داغ بود. اما مدتی است که حرف های زیادی پیرامون این محصول نمی شنویم و این روزها گفته می شود که محصول پرطرفدار بعدی این شرکت یک ساعت هوشمند خواهد بود. در مورد این گجت هم می دانیم که همین الان شرکت های کوچک و بزرگی ساعت های هوشمند متفاوتی در بازار دارند و استقبال گسترده ای از آنها صورت نمی گیرد. اما اگر اپل ساعت اش را ارایه کند احتمالا همه چیز متفاوت خواهد شد.

درست مانند داستان های قبلی که از آنها مطلع هستید. پیش از ارایه آیفون هم شرکت نوکیا و مایکروسافت تلفن های هوشمند خودشان را داشتند. اما آیفون چند سال از آنها جلوتر بود و این برتری سبب فروش فوق العاده اش شد. داستان مشابهی در مورد تبلت ها و پخش کننده های موسیقی هم تکرار شده و به همین خاطر همه فکر می کنند که اگر اپل ساعت هوشمندی به بازار بفرستد، آنقدر آن را نسبت به مدل های فعلی بهتر ساخته که به احتمال زیاد با استقبال خریداران مواجه خواهد شد.

همین موضوع سبب می شود که بعضی ها تمایل داشته باشند که اپل وارد شاخه های کاری جدیدی بشود. برای مثال کافی است تصورش را بکنید که این شرکت وارد ساخت لوازم خانگی شده است. آن زمان باید شاهد رشدی ناگهانی در فناوری های مرتبط باشیم و برخی هم منتظر اند که iCar از راه برسد و روزی منتظر خودروی اپل باشیم.

هرچند اینها در حال حاضر کاملا دور از انتظار هستند و بسیار بعید است که اپل دنبال ساخت چنین محصولاتی باشد. اما به نظر می رسد که زمانش رسیده که این شرکت محصول بزرگ بعدی اش را رو کند تا بتواند همچنان حس رضایت طرفدارانش را به همراه داشته باشد.

شما فکر می کنید محصول انقلابی بعدی اپل چه خواهد بود؟ آیا این شرکت همچنان توانایی اش را دارد که با یک محصول جدید موفقیت های قبلی اش را تکرار کند؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ